هشدار هسته ای تا مذاکره ایران و انگلیس

آیا از وبلاگ راضی هستید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 266
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 12
باردید دیروز : 19
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 2641
بازدید سال : 6193
بازدید کلی : 68826

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حامیان سید علی خامنه ایو آدرس iraneslami.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدحیدرزاده
تاریخ : 29 / 12 / 1391
نظرات

هشدار هسته ای نیویورک تایمز به آمریکا
 
جام سیاسی؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز(New York Times) با اشاره به مذاکرات هسته ای نوشت: «اکنون که ایران با جدیت وارد مذاکرات شده است آمریکا هم باید بجای افزایش تحریم ها، پیشنهادات خود را برای کاهش تحریم ها روی میز بگذارد. در صورتی که آمریکا همچنان به فشارها به ایران ادامه دهد، ایران در این شرایط نه تنها برنامه اتمی خود را متوقف نمی کند بلکه برنامه های هسته ای خود را دوبرابر نیز می کند.»
 
این روزنامه افزود: «باید گفت دولت های بوش و اوباما بیش از اینکه تلاش برای مذاکره با ایران را انجام دهند، روی تحریم ایران پافشاری کرده اند. آیت الله خامنه ای بر این باور است که اگر ایران کاملا برنامه هسته ای خود را متوقف کند، سرنوشت لیبی و قذافی برای آنها تکرار خواهد شد.»
 
 
نظر وزیر جنگ جدید اسرائیل در مورد حمله به ایران
 
جام سیاسی؛ سایت دویچه وله(DW) نوشت: «بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه (۱۷ مارس/ ۲۷ اسفند) موشه یعلون را به عنوان وزیر دفاع در کابینه جدید خود منصوب کرد. نخست‌وزیر اسرائیل به هنگام اعلام این خبر شرایط کنونی را زمانی حیاتی برای امنیت اسرائیل توصیف کرد. وی افزود، در چنین اوضاعی بسیار مهم است که این مقام را به دست "یک فرد بسیار باتجربه" سپرد.»
 
این سایت ادامه داد: «موشه یعلون جانشین ایهود باراک شده که سرپرستی وزرات دفاع اسرائیل را در هفت سال گذشته بر عهده داشت. یعلون ۶۲ ساله یکی از وفاداران حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو به شمار می‌رود. او از موافقان سرسخت سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل است اما در رابطه با برنامه‌ هسته‌ای ایران و رویارویی نظامی با این کشور تاکنون مواضعی محتاطانه داشته است. این سیاستمدار اسرائیلی تا زمانی که راه‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه هسته‌ای ایران وجود داشته باشد، حمله نظامی به این کشور را مردود دانسته است.»
 
دویچه وله افزود: «موشه یعلون در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ ریاست ستاد مشترک ارتش اسرائیل را بر عهده داشت اما پس از آنکه مخالفت خود را در مورد طرح عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل از نوار غزه ابراز کرد، دوره ریاست وی تمدید نشد. کارنامه نظامی موشه یعلون و ایهود باراک، وزیر دفاع پیشین اسرائیل تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارد. هر دوی آنها تا قبل از رسیدن به سمت وزارت دفاع سرپرستی سازمان ضد اطلاعات ارتش اسرائیل را بر عهده داشتند اما به گفته آموتس آسا ال، یکی از کارشناسان سیاسی در اسرائیل، موشه یعلون در مقایسه با ایهود باراک "خوددارتر، حسابگرتر و در مجموع کم ادعاتر" است.»
 
در همین زمینه، سایت بی بی سی فارسی، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «به گفته نتانیاهو، موشه یعلون تجربه کافی برای تصدی پست وزارت دفاع را در شرایطی دارد که اسرائیل با شرایط حساس امنیتی روبروست. نخست وزیر اسرائیل گفت:"در دوران حساس فعلی که تمامی منطقه درگیر ناآرامی و آشوب است، بسیار مهم است که این پست در اختیار مرد با تجربه‌ای مثل موشه یعلون قرار بگیرد."»
 
 
وزارت خارجه ایران در حال مذاکره با انگلیس
 
جام سیاسی: ارگان رسانه ای سازمان سیا (رادیوفردا/radiofarda) از قول آقای "قشقاوی" معاون کنسولی، مجلس و امور ايرانيان خارج از کشور وزارت امور خارجه ايران، از گفتگو بین دولت های ایران و انگلیس با هدف "ازسرگيری فعاليت های کنسولی" خبر داد.
 
به گزارش این منبع، قشقاوی در حاشيه مراسم افتتاح ساختمان جديد کنسولی وزارت امور خارجه ايران، در پاسخ به سؤالی درباره تعيين حافظ منافع در کانادا و همچنين آغاز فعاليت های کنسولی در لندن، گفته است: «چنين تفاهمی با دولت کانادا صورت نگرفته است و با انگليس در حال تعامل و گفتگو هستيم تا فعاليت کنسولی از سر گرفته شود. با دولت انگليس توافق کرده ايم که سوئد حافظ منافع آن ها در تهران و کشور عمان نيز حافظ منافع ما در لندن باشد، ولی چنين توافقی هنوز با کانادا صورت نگرفته است.»
 
رادیوفردا از قول قشقاوی اضافه کرده: «با همت همکاران ما در معاونت کنسولی، بيش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از درخواست‌های مراجعه کنندگان به ستاد رسيدگی به امور ايرانيان مقيم کانادا و انگلستان، در تهران مورد رسيدگی قرار گرفته و انجام شده است.»
 
ارگان تبلیغاتی سیا خاطرنشان کرد: «پس از اعلام تحريم بانک مرکزی ايران از سوی بريتانيا، مجلس، ششم آذرماه سال ۱۳۹۰ با تصويب طرح دو فوريتی "کاهش رابطه با بريتانيا" از دولت محمود احمدی‌نژاد خواست تا ظرف دو هفته روابط سياسی تهران-لندن را به سطح کاردار کاهش دهد. شورای نگهبان نيز اين طرح را تصويب کرد. هشتم آذرماه عده‌ای تظاهرکننده در برابر ساختمان سفارت بريتانيا در تهران تجمع کرده و سپس وارد ساختمان شده و پرچم اين کشور را پايين کشيدند. منابع خبری در آن زمان مهاجمان به سفارت بريتانيا را "دانشجو" خواندند. به دنبال اين اتفاق، "ويليام هيگ" وزير امور خارجه بريتانيا، اعلام کرد که سفارت ايران در لندن تعطيل شده و ديپلمات‌های ايرانی نيز بايد خاک بريتانيا را ترک کنند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 795
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام ممنونم از انتخاب و بازدید شما. گتوند شهر دین،دانش،دلیری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود